CONDIŢII GENERALE PRIVIND SERVICIUL DE COLETARIE

1. PREAMBUL

1.1. Termenii si conditiile prezentate mai jos şi afisate pe pagina de internet reprezinta clauzele contractului incheiat intre expeditorul coletului si furnizorul serviciului de curierat, denumita in continuare MOBY TRANS, avand sediul social in BUCURESTI, ALEEA CETATUIA NR 1, înregistrată la Registrul  Comerţului sub nr J40/17005/2018 , având codul de identificare fiscală 40218366

1.2. In momentul predării coletului, clientul accepta aceste clauze, pentru el si pentru orice alta persoana care are interes in expediere, indiferent daca semneaza sau nu formularul comanda

1.3. Nicio dispozitie primita verbal sau in scris anterior sau ulterior semnarii documentului de transport, nu va putea constitui o modificare a conditiilor si termenilor prezentului contract.

2. CONDIŢII DE ACCEPTARE A COLETELOR

Condiţiile de acceptare a coletelor, respectiv regulile pe care trebuie să le îndeplinească pentru încheierea ori executarea contractului de coletarie, sunt urmatoarele:

2.1. Coletele trebuie sa contina datele de identificare complete ale destinatarului si ale expeditorului, scrise lizibil, corect si complet, (nume şi prenume/denumirea în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completă de livrare, si numerele de telefon pentru a se putea contacta destinatarul si respectiv expeditorul in cazul aparitiei unor situatii neprevazute. Expeditorul raspunde de toate datele transmise.

2.2. Coletele trebuie sa fie ambalate corespunzător de catre expeditor, cu un înveliş exterior opac care să nu permită vizualizarea conţinutului.

2.3. Ambalajul trebuie sa fie intact (fără crăpături, rupturi) si să corespundă volumului, greutăţii, formei şi naturii conţinutului. 

2.4.Ambalajul şi închiderea coletelor trebuie să asigure protejarea acestora impotriva deteriorarii, dar si a inviolabilitatii coletului, în aşa fel încât sa nu permita deteriorarea prin presiune sau prin manipulări succesive şi să nu se amestece cu conţinutul altor colete, iar accesul la conţinut să fie imposibil de realizat fără ca o acţiune de deteriorare să fie vizibilă;

2.5.Ambalajul folosit de expeditor se considera suficient in cazul in care se apreciaza ca protejeaza coletul, de la depunerea lui la punctul de acces pana la eliberarea lui destinatarului in conditii normale de colectare, sortare, transport si livrare.

2.6. Greutatea maxima a unui colet ce face obiectul unui serviciu de curierat este de 30 kg.
2.7. MOBY TRANS accepta colete care nu necesita transport si depozitare in conditii speciale de temperatura.

2.8. MOBY TRANS poate pune la dispoziţia expeditorului etichete tipizate.
2.9. MOBY TRANS accepta bunul ambalat de către expeditor atunci când ambalajul folosit corespunde standardelor şi normelor tehnice în vigoare. În această situaţie responsabilitatea pierderii sau distrugerii, totale sau parţiale, deteriorării, pagubelor pricinuite persoanelor, mediului, instalaţiilor utilizate ori celorlalte bunuri, provocate de vicii ascunse prin ambalare, revine expeditorului.

2.10. Coletul trebuie să prezinte, pe ambalaj spaţiu suficient pentru înscrierea menţiunilor de serviciu şi aplicarea etichetelor.

2.11. Coletele care contin bunuri fragile sau care necesita o manipulare speciala, ambalate prin ambalare, expeditorul/integratorul accepta ca expedierea se va face pe propriul sau risc.

2.12. MOBY TRANS asigura livrarea coletului prin mijloace proprii sau prin intermediul colaboratorilor contractati.

2.13. Dovada identitatii a persoanei care trimite coletul se face cu actul de identitate.

Dovada identitatii  destinatarului se face cu actul de identitate;

2.14.  Modalitatile de plata a serviciului de curierat:

Serviciul de curierat poate fi achitat, în numerar, in lei sau euro. Plata serviciului se face, de regula, in avans.

3. MOBY TRANS exclude de la colectare, transport si livrare urmatoarele:

3.1. Coletele constând în bunuri al căror transport este interzis prin dispoziţii legale, (de exemplu, dar fără a se limita la acestea: substanţe explozive, toxice, inflamabile, psihotrope, droguri, arme sau părţi ale acestora, muniţii, etc.);

3.2. Coletele ale cărui ambalaj prezintă inscripţii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri,

3.3. Coletele ambalate de către expeditor atunci când ambalajul si etichetarea folosita nu corespunde standardelor şi normelor tehnice în vigoare.

3.4. Coletele al cărui conţinut sau ambalaj exterior ar putea să afecteze integritatea şi sănătatea persoanelor sau să determine pagube materiale;

3.5. Coletele care conţin următoarele obiecte: monede, bilete de bancă, bancnote sau valori la purtător, cecuri de călătorie, platină, aur, argint, prelucrate sau nu, pietre preţioase, bijuterii şi alte obiecte preţioase;

3.6. Coletele de bunuri perisabile, precum si cele sensibile la temperatura sau care necesita conditii speciale de temperatura pe care MOBY TRANS nu le poate asigura;

3.7. Coletele care prin greutatea si volumul lor sau ambalarea necorespunzatoare, prezinta greutati la manipulare;

3.8. Coletele care se constata ca sunt bunuri fragile sau care necesita o manipulare speciala;

4. Conditii de calitate

4.1. MOBY TRANS va depune toate eforturile rezonabile pentru a livra coletele in cel mult 5 zile lucratoare de la data depunerii acestora.

4.2. Expeditorul este de acord cu orice ruta;

4.3. Termenul de pastrare pentru toate coletele care nu au putut fi livrate destinatarului si nici returnate expeditorului, este de 30 zile calendaristice si se calculeaza de la data depunerii coletului, MOBY TRANS va percepe o taxă de depozitare în sumă de 0,5 euro/zi calendaristică de întârziere, până la data ridicării coletului.

4.4. Pe întreaga perioadă de păstrare a coletului expeditorul poate plăti integral tariful si poate solicita restituirea acestuia. În cazul în care expeditorul solicită restituirea coletului, trebuie să plătească cheltuielile ocazionate de păstrarea acestuia.

4.5. Coletele care nu au putut fi livrate destinatarilor si nici returnate expeditorilor devin proprietatea furnizorului de servicii de curierat dupa expirarea termenului de pastrare.

4.6. În momentul predarii catre MOBY TRANS a coletului, clientul va accepta termenii si conditiile expuse în acest document indiferent daca a semnat sau nu comanda de transport.

 Momentul acceptării coletului este momentul preluării acestuia de către reprezentantul MOBY TRANS.

4.7. MOBY TRANS va inscripţiona în mod lizibil toate coletele;

4.8. Predarea coletelor se realizează personal către destinatar;

5. CONFIDENŢIALITATE SI POLITICA DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

MOBY TRANS în temeiul Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice (GDPR) în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, colecteaza si prelucreaza date cu caracter personal pentru urmatoarele scopuri:- in vederea încheierii și derulării relației contractuale cu Compania; – pentru a te contacta in legatura cu serviciile pe care le-ai achizitionat de la noi. Este posibil sa te contactam prin email, posta, telefon sau prin mesaje text; – in vederea îndeplinirii obligațiilor legale; – in vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Companiei; – in baza consimțământului dumneavoastră (prelucrarile datelor cu caracter personal în scop de marketing direct sau luarea de decizii automate care produc efecte juridice sau efecte similare semnificative și care nu sunt necesare executării unui contract sau îndeplinirii unei obligații legale se vor realiza doar în baza consimțământului dumneavoastră expres).

În calitate de persoana vizată, aveți următoarele drepturi cu privire la datele dumneavoastră cu caracter personal: a) dreptul la informare; b) dreptul de acces la date; c) dreptul la rectificare; d) dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”; e) dreptul la restricționarea prelucrării; f) dreptul la portabilitatea datelor; g) dreptul la opoziție; h) dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale; i) dreptul de a vă adresa justiției sau Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).(www.dataprotection.ro).

Pentru exercitarea acestor drepturi, ne puteti contacta prin email la adresa contact@mobytrans.ro

În cazul în care veți adresa o solicitare privind exercitarea drepturilor privind protecția datelor, Compania va răspunde acestei solicitări, în termen de maximum 5 de zile, în condițiile prevăzute de GDPR. MOBY TRANS prelucrează datele dumneavoastra în condiții de legitimitate, implementând totodată măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru asigurarea integrității și confidențialității datelor conform GDPR. Perioada de stocare este de 1 ani de la încetarea contractului sau ultima interacțiune cu Societatea. Ulterior acestei perioade, datele vor șterse total sau anonimizate complet pentru a fi utilizate în scopuri istorice, statistice sau de cercetare. De asemenea MOBY TRANS poate stoca datele cu caracter personal pe o durata mai indelungata , in scop probatoriu si/sau  de arhivare.

6.  OBLIGATIA DE RETURNARE A COLETELOR

6.1. MOBY TRANS are obligaţia de a returna expeditorului, coletul care nu a putut fi predat destinatarului din una din următoarele cauze:

a) destinatarul coletului nu a fost găsit la adresa indicată, iar expeditorului solicita in termen returnarea coletului;

b) destinatarul coletului a refuzat primirea acesteia sau achitarea contravalorii serviciului;

c) adresa destinatarului nu există;

6.2. Coletele care nu pot fi livrate la destinatar din motivele prevăzute la art. 6.1 sunt returnate expeditorului pe cheltuiala acestuia;

6.3. MOBY TRANS are dreptul de a refuza predarea catre destinatar a coletului  în următoarele cazuri: 

a) cand, dupa preluarea coletului, rezultă în mod neîndoielnic, că coletul contine bunuri interzise la transport sau nu respectă condiţiile speciale de transport stabilite conform legislatiei in domeniu, respectiv legislatia statelor pe teritoriul carora urmeaza a se realiza livrarea ori a statelor care urmeaza a fi tranzitate;

b) când, după preluarea coletului, acestea au produs sau pot produce iminent pagube persoanelor, mediului, instalaţiilor utilizate sau altor colete, cu mentiunea ca, în acest caz, transportatorul poate distruge coletul cu respectarea legislaţiei aplicabile şi, atunci când este posibil, cu informarea expeditorului, contractul încetând de drept. Sarcina probei îi revine transportatorului

7. RASPUNDEREA MOBY TRANS

7.1. MOBY TRANS răspunde pentru paguba pricinuită în cazul furtului, pierderii, distrugerii totale sau parţiale ori al deteriorării coletului, dacă aceste împrejurări au survenit între momentul depunerii coletului şi momentul predării la destinatar.

7.2. Raspunderea MOBY TRANS se limiteaza strict numai la pierderea si paguba directa;

7.3.  MOBY TRANS răspunde pentru colete, după cum urmează:

a) în caz de pierdere, furt sau distrugere totală:

b) în caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare:

prin restituirea tarifelor incasate sau prin dovada valorii continutului ( dar suma nu va fi mai mare de 3 ori tariful incasat)

 7.4. MOBY TRANS răspunde pentru colete în conformitate cu prevederile legislatiei nationale

8.  CAZURI DE EXONERARE A RASPUNDERII

MOBY TRANS este exonerată de răspundere în următoarele cazuri:

a) paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;

b) destinatarul refuza primirea coletului sau achitarea contravalorii acestuia, nu a fost gasit la adresa sau adresa nu exista;

c) Coletul a fost primit fără obiecţii de către destinatar, cu excepţia reclamaţiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parţială a coletului;

d) paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forţă majoră; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate;

9. MECANISMUL DE SOLUTIONARE A RECLAMATIILOR. RECLAMATIA PREALABILA, PLANGEREA INAINTATA CATRE AUTORITATEA DE REGLEMENTARE, INTRODUCEREA CERERII DE CHEMARE IN JUDECATA  SI REGULI PRIVIND ACORDAREA DESPAGUBIRILOR

9.1. În vederea acordării de despăgubiri, expeditorul sau destinatarul este obligat să introducă, în termen de 6 luni calculat de la data depunerii coletului, o reclamaţie prealabilă privind neîndeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare de către MOBY TRANS a obligaţiilor sale.

9.2.Reclamatiile pot fi transmise prin email la adresa contact@mobytrans.ro .

Confirmarea primirii reclamatiei se face prin aceeasi metoda prin care aceasta a fost primita: prin e-mail;

9.3. In scopul solutionarii reclamatiilor, dovezile acceptate pot fi: documentele de transport/copie a facturii si a documentelor care atesta plata, ambalajul coletului, bunul distrus/deteriorat care face obiectul coletului etc., dupa caz.

9.4. MOBY TRANS are obligaţia de a soluţiona reclamaţia prealabilă intr-un termen care nu va depasi 60 ZILE . Termenul de solutionare a reclamatiei cumulat cu termenul de plata, nu va putea fi mai mare de 60 ZILE  de la data introducerii reclamaţiei, in cazul reclamatiilor intemeiate.

10 . RĂSPUNDEREA EXPEDITORULUI

Expeditorul răspunde pentru pagubele cauzate MOBY TRANS prin nerespectarea obligaţiilor sale.

11. FORŢA MAJORĂ

11.1. Forţa majoră  exonerează de răspundere MOBY TRANS în cazul neexecutării obligaţiilor asumate.

11.2. Prin forţă majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după încheierea contractului şi care împiedică MOBY TRANS să îşi execute total sau parţial obligaţiile asumate. În cazul în care invocă forţa majoră, MOBY TRANS are obligaţia să o aducă la cunoştinţa expeditorului, în scris ori prin mijloacele de comunicare în masă, în maximum 5 zile de la apariţie, iar dovada forţei majore şi încetarea acesteia se vor comunica în maximum 15 zile de la apariţie.

12. ÎNCETAREA CONTRACTULUI

Contractul individual încheiat între expeditor si MOBY TRANS încetează în unul dintre următoarele cazuri:

a) prin predarea coletului către destinatar sau returnarea acestuia la expeditor;

b) prin acordul părţilor;

c) la expirarea termenului de păstrare stabilit conform pct. 4.5;

d) prin imposibilitatea de executare a contractului, timp de 30 zile de la colectarea coletului;

e) de drept, când, după preluarea coletului, acesta a produs sau poate produce iminent pagube persoanelor, mediului, instalaţiilor utilizate sau altor colete; în acest caz, furnizorul poate distruge coletul cu respectarea legislaţiei aplicabile şi, atunci când este posibil, cu informarea expeditorului, contractul încetând de drept. 

13. LEGEA APLICABILĂ. LITIGII

13.1. Legea aplicabilă  este legea română.

13.2. Orice litigiu decurgând din sau în legatură cu aceste Conditii generale de furnizare a serviciului de curierat, se va soluţiona pe cale amiabilă, iar în lipsa acordului părţilor, prin intermediul instanţelor judecătoreşti competente de pe raza sediului societatii.

SC MOBY TRANS DFM SRL

Administrator,